Das Antike Rom - zurück in der Zeit

 

Rom ist eigentlich ein großer archäologischer Park, überall wo man schaut oder gräbt, findet man Überreste der klassischen Antike. Die bekanntesten "Highlights" sind natürlich das Forum Romanum, das Zentrum des antiken Roms und das weltberühmte Kolosseum.  

 

Vergessen Sie aber nicht den Hügel Palatin, die Ausgrabungen unter der Kirche San Clemente und die alten römischen Häuser unter der Kirche Santi Giovanni e Paolo al Celio. Alles einen Besuch wert! Und sicherlich auch für Kinder geeignet; spannend unterirdisch!  

 

Wenn Sie der Stadt entfliehen möchten, sind Ostia Antica, die ehemalige Hafenstadt Roms, und Tivoli mit der Villa Adriana, der Villa von Kaiser Hadrian, auf jeden Fall zu empfehlen! Insbesondere Ostia ist mit einem kleinen Zug, der von der  Stazione  Ostiense abfährt, leicht zu erreichen.  

 

Als Stadtführerin möchte ich Ihnen gerne Rom und Umgebung zeigen!   

 

Beispiel  Führung  'Antikes Rom'  

  • Führung Colosseum und Forum Romanum  

  • Dauer der Führung etwa 3 Stunden.   

  • Es ist notwendig, den Eintritt online zu  reservieren und zu bezahlen  um lange Warteschlangen zu vermeiden. Ich helfe Ihnen mit dem Kauf der Tickets.     

  • Dauer der Führung inkl.  Palatin Hügel etwa 4 Stunden.  

  • Dauer der  Führung inkl. Ausgrabungen der Kirche San Clemente etwa 4 Stunden.   

 

TIPP: Interessant ist auch die interaktive Rekonstruktion zweier antiker römischer Häuser. Römische Häuser mit Küchen und Möbeln wurden wieder zum Leben erweckt;  als wären Sie selbst in der Villa anstatt auf einer Ausgrabung. Man kann diese Ausgrabung unter dem Palazzo Valentini, dem Provinzhaus von Rom, besuchen. Es gibt nur eine Führung in deutscher Sprache pro Tag um 13.00 Uhr.  Es ist notwendig, den Eintritt online zu reservieren. Reservierungen können vorgenommen werden unter:  http://www.palazzovalentini.it/index.php?lang=eng  

 

 

Archeologieforo romanocolosseocirco massimo
on  01.06.2014 , 12:07:51  has  Caroline wessels  Posted this comment:

Hoi Eline,
Bedankt voor een onvergetelijk weekend in Rome! We hebben echt genoten met onze twee dochters van 11 en 13. Moe maar zeer voldaan! Een absolute aanrader, bedankt,
Erik, Caroline, Anne en Sophie
on  26.05.2014 , 14:25:00  has  Elsa  Posted this comment:

Hallo Eline,

Nogmaals bedankt voor de 3 daagse rondleiding met onze groep. De fietstour door het centrum , rondleiding door het Vaticaan , Sint Pieter , Forum Romanum , Colosseum en San Clemente. Allemaal heel boeiend mede door jouw uitleg. Wat heb jij veel kennis en je kan het ook op een humoristische manier vertellen .
Mede dankzij jou hebben wij een onvergetelijke stedentrip gehad !
Het was top !!

Groeten van Elsa en de rest van de groep van 10 uit Volendam.
on  10.07.2013 , 12:03:37  has  Leurs Roger  Posted this comment:

Hallo Eline,
In naam van gans de groep wil ik je nog eens hartelijk bedanken voor de niet alleen professionele maar zeker ook boeiende rondleidingen.
Bovendien beschik je over een heel aangename stem en een grote naturel hetgeen ieder van ons ten zeerste kon appreciëren.
Zeker tot de volgende keer !!
Beste groeten nog van iedereen.
on  11.06.2013 , 12:45:12  has  Rita en Jan Kuijk  Posted this comment:

Wij zijn op 9 juni 2013 met Eline naar het Collosseum en het Forum Romanum geweest. Wat weet zij veel! En ze vertelt op een duidelijke en vlotte manier. Ze lardeert haar verhaal met allerlei annekdotes. Voor ons was het een echte belevenis en in elk geval veel beter dan een Italiaan(se) die probeert Engels of Duits te spreken. Een echte aanrader dus.
on  08.05.2013 , 03:52:30  has  Natasja  Posted this comment:

Een rondleiding met Eline als Nederlandstalige gids in het Colosseum en op het Forum Romanum is echt een aanrader als je met kinderen in Rome bent. Zeker het Forum vraagt om deskundige uitleg, anders zie je toch vooral veel brokstukken zonder context. Mijn zoon is 11 jaar en hij heeft echt genoten en hing aan haar lippen. Eline wist het allemaal heel levendig te beschrijven en met leuke details zodat wij echt een goeie indruk kregen hoe het leven er een paar duizend jaar geleden uitzag. Het was allemaal zo leuk, interessant en gezellig dat we nauwelijks last hadden van de regenbui die gelukkig 's middags stopte. Dankjewel, Eline, jouw rondleiding was een hoogtepunt van onze reis! En leuk dat we je op het vliegveld weer tegenkwamen voor een gezamenlijk ontbijtje ;-)