Das Antike Rom - zurück in der Zeit

 

Rom ist eigentlich ein großer archäologischer Park, überall wo man schaut oder gräbt, findet man Überreste der klassischen Antike. Die bekanntesten "Highlights" sind natürlich das Forum Romanum, das Zentrum des antiken Roms und das weltberühmte Kolosseum.  

 

Vergessen Sie aber nicht den Hügel Palatin, die Ausgrabungen unter der Kirche San Clemente und die alten römischen Häuser unter der Kirche Santi Giovanni e Paolo al Celio. Alles einen Besuch wert! Und sicherlich auch für Kinder geeignet; spannend unterirdisch!  

 

Wenn Sie der Stadt entfliehen möchten, sind Ostia Antica, die ehemalige Hafenstadt Roms, und Tivoli mit der Villa Adriana, der Villa von Kaiser Hadrian, auf jeden Fall zu empfehlen! Insbesondere Ostia ist mit einem kleinen Zug, der von der  Stazione  Ostiense abfährt, leicht zu erreichen.  

 

Als Stadtführerin möchte ich Ihnen gerne Rom und Umgebung zeigen!   

 

Beispiel  Führung  'Antikes Rom'  

  • Führung Colosseum und Forum Romanum  

  • Dauer der Führung etwa 3 Stunden.   

  • Es ist notwendig, den Eintritt online zu  reservieren und zu bezahlen  um lange Warteschlangen zu vermeiden. Ich helfe Ihnen mit dem Kauf der Tickets.     

  • Dauer der Führung inkl.  Palatin Hügel etwa 4 Stunden.  

  • Dauer der  Führung inkl. Ausgrabungen der Kirche San Clemente etwa 4 Stunden.   

 

TIPP: Interessant ist auch die interaktive Rekonstruktion zweier antiker römischer Häuser. Römische Häuser mit Küchen und Möbeln wurden wieder zum Leben erweckt;  als wären Sie selbst in der Villa anstatt auf einer Ausgrabung. Man kann diese Ausgrabung unter dem Palazzo Valentini, dem Provinzhaus von Rom, besuchen. Es gibt nur eine Führung in deutscher Sprache pro Tag um 13.00 Uhr.  Es ist notwendig, den Eintritt online zu reservieren. Reservierungen können vorgenommen werden unter:  http://www.palazzovalentini.it/index.php?lang=eng  

 

 

Archeologieforo romanocolosseocirco massimo
on  24.07.2019 , 05:25:15  has  Roy   Posted this comment:

Hele leuke enthousiaste vrouw die met haar achtergrond echt over elke straat iets kan vertellen. Ik schrijf nooit een review maar dit is echt de moeite waard. Tnx Eline en wij bellen je bij het volgende tripje naar Rome zeker weer. Mvg Roy
on  03.05.2018 , 02:09:16  has  Vranken   Posted this comment:

Beste Eline,

We genoten van een 'super'rondleiding in Rome. U praat zeer vlot en rustig en spreekt heel duidelijk. U houdt tevens rekening met de persoonlijke achtergrond van de toeristen om nog extra info te geven en u houdt ten zeerste rekening met hun desiderata . U bezit een zeer uitgebreide kennis. Het was heel boeiend en de tijd vloog voorbij. Op korte tijd hebben we op een aangename wijze Rome bezichtigd , zelfs bezienswaardigheden waar wij niet direct aan gedacht hadden. U voorstel om met een e-car samen met u Rome te bezichtigen was een uitmuntend idee! We hebben zeer veel kennis opgedaan en genieten nu nog na van deze bijzonder aangename rondleiding . Bedankt voor deze unieke ervaring, het was een werkelijke meerwaarde! Vriendelijke groeten en wie weet tot een volgende keer.
Théo, Maggy, Eveline, Niels en Mirte
on  26.01.2015 , 14:53:16  has  Lorraine  Posted this comment:

Beste Eline,
Hartelijk dank voor de geweldige rondleidingen in het mooie Rome. We hebben elkaar nu al 2 keer ontmoet, de afgelopen 2 jaar... en kijken alweer uit naar onze volgende ontmoeting. Er blijft zoveel te zien in Rome. De volgende keer nemen we de kinderen weer mee. Die hebben ook zo genoten van onze eerste rondleiding in 2013.

Lorraine, Henk, Alicia en Ryan
on  14.10.2013 , 12:03:47  has  Drein Anne-Marie Coen en desiree  Posted this comment:

Hoi Eline,

Het was erg leuk om met jou door Vaticaanstad te lopen, erg bedankt. Zeker met de kinderen is het de moeite waard
on  04.06.2012 , 12:56:06  has  Monique Nieuwenhuis  Posted this comment:

Hallo Eline,

Tijn (van 7 jaar oud) en ik hebben ontzettend genoten van ons bezoek aan Rome mede dankzij jouw rondleiding bij het Colosseum en Forum Romanum. Toen onze tocht van 3 uur voorbij was en jij weer weg liep zei Tijn tegen mij: mama, is die drie uur nu al voorbij? Ik wil nog wel drie uur meT haar rondlopen. Als dat geen compliment is van een 7 jarige!

Bedankt voor alles (inclusief al je tips voor leuke restaurantjes ed. Daar hebben we ook dankbaar gebruik van gemaakt!)

groet,
Monique en Tijn