Entreekaarten

 

Om een lange rij te vermijden of u een plaatsje te verzekeren, is het zeker in het hoogseizoen verstandig om uw entreekaarten van te voren aan te schaffen. U kunt dit heel eenvoudig via internet doen. Let op; bijna alle entreekaarten zijn tegenwoordig nomimaal. Vult u dus uw officiele namen in zoals op het paspoort/ID-kaart. U dient deze ook te tonen bij de entree. 

 

Vaticaanse Musea:

 

https://biglietteriamusei.vatican.va/musei/tickets/

Kiest u hier voor 'admission tickets'.

 

Kaarten voor volwassenen kosten 25,00 euro per persoon, inclusief reservering. Voor kinderen tussen de 6 en 18 jaar is er een gereduceerd tarief van 13,00 euro inclusief reservering. Er is geen korting voor 65+.

Studenten t/m 26 jaar, krijgen op vertoon van hun studentenpas ook korting.

De kaarten gaan op datum en tijd. 

NB; het is niet toegestaan om de musea met grote rugzakken en/of paraplu's te betreden. Let u ook op gepaste kleding!

 

Colosseum en Forum Romanum:

http://www.coopculture.it/en/colosseo-e-shop.cfm

Kaarten inclusief reservering kosten 18,00 per persoon. Er is geen korting voor 65+

Kinderen onder de 18 jaar zijn gratis. Jongeren tussen de 18 en 25 jaar, betalen 4,00 per persoon (incl. reserveringskosten)

De kaarten komen 30 dagen voor datum online en gaan op datum en tijd. 

 

Galleria Borghese:

www.galleriaborghese.it

 

Palazzo Valentini:

http://www.palazzovalentini.it/index.php?lang=eng

 

228_20141027_113655.png
Op  23-11-2014 , 23:38:58  heeft  yvonne veerman  het volgende geschreven:

Lieve Eline,
We hebben Rome nog mooier beleefd dankzij al jouw kennis en leuke weetjes over (de historie van) deze geweldige stad. Ook bedankt voor al je tips vooraf over restaurants etc. We hebben met vriendinnen een onvergetelijk weekend gehad.
Vriendelijke groeten van Yvonne, Anja, Karin, Anita en Anita, Geertje, Jacqueline, Lisa en Carolien uit Volendam x
63_IMG_0568.png
Op  28-9-2013 , 06:40:35  heeft  Van de walle  het volgende geschreven:

Beste Eline,
We willen je bij deze nogmaals hartelijk danken voor de gidstoer. Het was voor ons echt een meerwaarde bij ons bezoek aan deze prachtige stad. Het was een boeiende toer op maat met veel interessante weetjes die we niet snel zullen vergeten. Om te herhalen!
Fam. Van de walle
14_IMG_1157.png
Op  18-7-2012 , 10:33:49  heeft  Sophie de Boeij  het volgende geschreven:

Beste Eline,
Wij hebben een fantastische tour met jou achter de rug. Dank voor de zeer uitgebreide info. De tour met de golfkar was een echt hoogte punt van onze trip. Heel veel zien in korte tijd. Met jou op stap laat Rome echt tot leven komen.

Bedankt en hopelijk tot een volgend bezoek aan Rome!

Groet,
Sophie
13_foto web.png
Op  12-7-2012 , 08:23:12  heeft  Henny Bakker  het volgende geschreven:

Hallo Eline,
Bedankt voor je interessante én gezellige rondleiding door Rome. We hebben er van genoten. Fijn dat je ons wilde afzetten bij de kerk der Friezen na je rondleiding; het was heel bijzonder om zo'n echt Hollands stukje midden in Rome terug te vinden! Bedankt ook voor de tip om tussendemiddag de Sixtijnse kapel te bezoeken: we konden de volgende dag zó doorlopen!

grtjes uit een koel en beetje grijs Scheveningen,
Henny & Bianca
Op  4-6-2012 , 12:56:06  heeft  Monique Nieuwenhuis  het volgende geschreven:

Hallo Eline,

Tijn (van 7 jaar oud) en ik hebben ontzettend genoten van ons bezoek aan Rome mede dankzij jouw rondleiding bij het Colosseum en Forum Romanum. Toen onze tocht van 3 uur voorbij was en jij weer weg liep zei Tijn tegen mij: mama, is die drie uur nu al voorbij? Ik wil nog wel drie uur meT haar rondlopen. Als dat geen compliment is van een 7 jarige!

Bedankt voor alles (inclusief al je tips voor leuke restaurantjes ed. Daar hebben we ook dankbaar gebruik van gemaakt!)

groet,
Monique en Tijn